Kargo Sektörü 2023’te 7 Milyar 660 Milyon Paket Dağıtacak
Kargo şubesi, 2022 yılında e-ticaret kaynaklı 4 milyar 787 milyon siparişi tüketicilerle buluşturdu. Şube, 2023 yılında 7 milyar 660 milyon e-alışveriş paketi dağıtmayı hedefliyor. E-ticaretteki büyüme trendinin değerli bir bileşeni olan kargo, kısa ve orta vadede bu dönüşümü uyumlu hale getirmeyi hedefleyen 2. Kargo, Kurye, Lojistik Zirve ve Fuarı – PPSE‘ da tartışacak
Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD), e-ticaret bölümü ile büyüme ivmesi artan kargo şubesinin 2022 rakamlarını, 2023 beklentilerini ve Kargo, Kurye, Lojistik Tepesi ve Fuarı’nı (Post & Parsel) düzenleyecek. II.Zirve & I.Expo – PPSE) hakkında değerli bilgiler açıkladı.
2022‘ E-alışveriş paket sayısı yüzde 43 arttı.
E-ticaret hacimlerindeki hızlı artışa, önümüzdeki yılların teknoloji ve inovasyon yatırımlarını ön plana çıkararak karşılık verdiklerini anlatan, Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği Başkanı Fatih Önyol “2022 yılında e-ticaret kaynaklı sipariş sayısında yüzde 43 artış oldu. kesim temsilcilerimiz 4 milyar 787 milyon siparişi sadakatle ve hızlı bir şekilde tüketicilere ulaştırdı. 2023 yılında e-ticarette yüzde 60 hacim artışı beklentisi var ve biz kargo bölümü olarak 7 milyar 660 milyon e-alışveriş paketinin dağıtımını hedefliyoruz. Hızlı teslimatın her geçen gün değer kazandığı kargo, kurye ve lojistik şube olarak otonom teknolojiye yatırımlarımıza hız verdik. İnsan kaynağımıza yatırım yapmaya devam ediyoruz. Kargo, kurye ve lojistik sektörü olarak tedarikçilerimizle birlikte ülke genelindeki 1 milyon kişiye istihdam gücümüzü teknolojinin gücüyle birleştirerek tüketicilerin ihtiyaçlarına hızla cevap vermeye hazırız.”
Kargo, Kurye, Lojistik Tepe ve Fuar’da bölümün hedefleri mercek altına alınacak
2022’de e-ticaretin genel ticarete oranının yüzde 18,6 olduğunu kaydeden Fatih Önyol, büyük oyuncuların yanı sıra KOBİ’lerin de e-ticarete yatırımlarının hız kazandığını ve pazar paylarının daha da artmasının beklendiğini söyledi. Önyol, departmana yeni oyuncuların girmesiyle birlikte beklentilerin yeniden şekillendiğini belirterek, 2. Kargo, Kurye, Lojistik Tepe ve Fuarı – PPSE’de departmanımızın bu gelişmelere nasıl uyum sağlaması gerektiğini ele alacağız. PPSE’nin sektörün amaçlarının tartışıldığı, departman temsilcilerinin son gelişmeler ve teknolojiler hakkında bilgilendirildiği bir platform olduğunu belirten Önyol, fuar alanının ticari işbirliği için de değerli fırsatlar sunduğunu belirtti. Önyol, bu yıl PPSE’de sektörün kısa ve orta vadeli hedeflerine ulaşmak için ortak akılla neler yapabileceklerini tartışacaklarını duyurdu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı